SM göteborg 19/5 - 20/5


Denna helg var helt underbar! SM började egentligen redan på fredagen med vissa klasser i singel + grupp men eftersom vi inte skulle tävla hade vi en halv dag att göra vad vi ville. Vårt tåg kom fram strax efter lunch och då gick vi runt i fina Göteborg. Jag köpte min studentklänning, vi åt världens godaste jordgubbspaj på ett gulligt fik i Haga och åkte spårvagn!

På lördagen var det dags för singel och vi var i hallen i princip hela dagen. Väldigt konstiga avlånga golv så det blev kaos när vi skulle göra vår "breddade" dans. Men det gick helt okej ändå! Jag & Karro kom till semi och sen åkte vi båda ut. Senare såg jag att jag kom 7/8 av 18, alltså bara ett kryss ifrån final. Är supernöjd med det resultatet! Grattis också till Bea som kom tvåa i sin klass! På kvällen åt vi en jättegod middag med jordgubbar till efterrätt.

På söndagen var det freestyle och par. Eftersom vi skulle ha direktsemi behövde vi egentligen inte vara på plats förrän efter lunch men vi åkte till arenan vid tio för att kolla en stund på freestylen. Efter det åkte vi till Slottskogen och promenerade, kollade på djuren och åt lunch! När vi stod redo för semin visar det sig att den ronden blivit struken och att vi hade direktfinal med sju par istället. Så då fick vi vänta ännu längre och eftersom vi inte ville missa vårt tåg skippade vi prisutdelningen och åkte direkt till centralen efter vi dansat. Så värt det! På tåget hem fick vi veta att vi kommit fyra och Bea & Carro tvåa! Kändes som ett superbra avslut på dansen och jag är nöjd med mitt sista SM!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback